13 nov. 2007

Stardust

Sätter in en bild på Michelle Pfeiffer när hon spelar häxan i science-fiction-sagan Stardust.
Filmen rekommenderas varmt. Den handlar om en stjärna som fallit ner på jorden i ett uppdrag: Hon måste hjälpa en ung man bland annat med att fullfölja sin uppgift och "hämta ner en stjärna" åt sin drömtjej.
Michelle spelar häxa med hela den äran! Och "kommisarie Lynley" är hjältens pappa. Massor med häftiga effekter. & vill ni se De Niro dansa töntigt i balklänning?

Filmen grundas på en roman av en från min blogroll: Neil Gaiman

Fotokälla

2 kommentarer:

Kaffepaus sa...

Kul att de har gjort lite mer med rejäl budget av Neil Gaiman. Såg något som jag tror BBC gjorde där de springer omkring i Londons "undre värld"... *google* Ah, just det "Neverwhere" heter den. Inte speciellt bra faktiskt, kanske var bättre -96 när den gjorde förstås. Jag såg den först för ett par år sedan.

Har själv hela hans Sandman story i min ägo, och det är verkligen mer än bara en "tecknad serie". Rekomenderas varmt också!

/Johan

Z sa...

Kaffepaus
Neverwhere såg jag för tre år sedan och jag blev mycket impad av t ex Lenny Henrys insats. Mysigt....

I Sandman gillar jag egentligen mest fotona/collagen/scrapbook-stilen, spciellt i volym 6 (Dave McKean

eXTReMe Tracker