21 nov. 2007

Bönhörd

Inatt började vår ytterst rastlöse och förmodligen missbrukande, granne ovanför att spela på sina trummor igen.
Natten till igår stod han och skrek, så man undrade hur länge han skulle orka: i över 40 minuter höll han på. Jag förstår att man vill skrika ut sin ångest, men jag tror inte att han har någon empati med grannar som behöver gå upp tidigt, om man säger. Grannar finns helt enkelt inte för killen.

Så när han började trumma inatt (brukar hålla på i lite mindre än två timmar varje gång, med början omkring kl 03.00), så blev jag nästan rädd. Jag tänkte att knackande i taket inte alltid hjälper och kanske är han våldsam, så jag bad tyst två böner och det skruvades ner till knäpptyst. Omedelbart.

"Mhm" tänker ni, kanske, "folk brukar ju stänga av musiken lite ibland, det är väl inget märkligt med det..." Men denna gången hann han bara precis börja.

You bet!

12 kommentarer:

Anonymous sa...

Fortsätt att be för din granne.. Gud öppnar alltid nya dörrar.. Sen kanske du får styrka att hälsa på den granne med en värmande kopp kaffe.

mvh mike

Johan Stenberg sa...

:-)

Kaplansgården sa...

Gud hör bön! Ett fantastiskt vittnesbörd.

Dag Selander sa...

Väckt
Vaken
och du fick tillfälle att öppna himlens window... Amen!

Rudie sa...

Det er slitsomt med bråkete grannar. Må Gud gjøre så at denne ro du ba om blir varig om nettene!

Z sa...

Tack till Mike, Johan, Kaplansgården, Dag & Rudie :)

Hosanna sa...

Bönens makt är stor. Tack för påminnelsen!

Lägger härmed ut en liten vädjan till alla som känner sig manade; be för vårt lilla Lingon om en förskolesituation som håller.

Z sa...

Hosanna
Lingon-bön! Förresten tycker jag att Lingon, som du kallar henne, låter riktigt gulligt

Aleph sa...

Hm. Jag kastar iväg ett mail till dig nästa gång jag behöver någon som ber för min välgång. Säg, 50 kr/gången?

Höh.

Z sa...

Aleph
mailet räcker ;)

Hosanna sa...

Z; ...hon är gullig...fast inte just nu då hon skrikit i en halvtimme för att hon inte kommer överens med knapparna i pyjamaströjan. De är knöliga så de ska bort, enligt henne. Slänger nog den pyjamasen efter ikväll om den orsaker sådana utbrott. Men hon har ju liksom fått den av biologerna så... ;)

Aleph sa...

Z: Gôtt. Den som tror får be. Jag får försöka vara snäll i alla fall (hemska tanke).

eXTReMe Tracker