21 nov. 2007

Hrmpf....jag blev till slut lite erkänd av Nyligen.se

Hrmpf....
I söndags skrev jag ett webmail till Nyligen-administratören där jag bad om en sk "Hitlänkat genom knuff"-ruta. Han svarade att detta är en betaversion som än så länge bara testas på ett antal bloggar. Ok, det förstår jag.

Men i går kväll hade jag löst problemet med "bloggare-som-vill-twingla-varandra", genom att stoppa in en feed i maginalen "Hitlänkat från andra bloggar".

Imorse skrev jag åter till Nyligen/Knuff, nu om min nya upptäckt, och fick då (inom tre minuter) svaret att jag skulle kolla på detta nya inlägg, (skrivet i morse). I artikeln presenterades ett rss-format som man kan ladda ner.
Min blogg är inte nämnd i inlägget...så jag skrev ett mail, och fick svar:

" Rss-flödena har funnits i evigheter, men jag kände inte till att Blogspots rss-plugin fungerade så bra förrän jag såg det på din blogg :)

[Nyligen.se-administratören] "

Tack, käre administratör! :)
Det hade känts lite......jobbigt....att inte åtminstone bli uppmärksammad för mitt letande, klurande och filosofernade kring hur jag ska få till en enkel twinglyfunktion oss bloggare emellan. Mina läsare har kanske märkt hur mycket jag kämpat, och jag lär knappast få något för detta (det är ju andra som skrivit koderna, det var mest själva viljan, uppropet, och klurandet som jag stod för) .

Och tack, Knuff, för rss-adressen. Den passar även till andra än blogspot; detta problem hade undertecknad inte löst, det erkännes. Hoppas på Tuves utvecklande kodande

Fotokälla: http://www.freefoto.com/

Dessa bloggar har reagerat på inlägget:
Om att länka hit och dit (Svensson)

3 kommentarer:

Z sa...

Johan, tack, jag väntar med spänning

Johan Stenberg sa...

Grattis idag Z! :-)

Z sa...

Johan S, tack!, jag vill gärna skriva om nya katolska psalmboken idag, men en person som är insatt i ärendet, och är så trött på den flera år långa fördröjningen, säger: "Don't mention the war"
då jag och mina vänner frågar hur det går med tryckandet.

eXTReMe Tracker