20 nov. 2007

Current situation regarding knuffing and twingling.....

Snart får vi ha kommit fram till en lösning i twingla-andra-bloggare-mysteriet:
Titta i marginalen. Där finns en liten lista
"Hitlänkat från andra bloggar"

Om ni vill ha motsvarande lista hos er själva: Ta med eran Technorati-blog-reactions eller Knuff-sida till http://www.feedity.com/, så omvandlar den siten er url till en XML-feed. Sedan är det bara att stoppa in XML-feeden i Blogspot, som ett sid-element av typen "inmatning/feed".

Ni som länkar till något av mina inlägg:
TITELN på ert blogginlägg kommer att synas på den listan.
(Om ni pingar på technorati.com/ping, så går det fortare)

Tuve har fått till det ganska snyggt! Han har även med NAMNEN på bloggarna som länkat till honom. Hoppas han avslöjar hur han gjort.

....o kolla in Hosannas Technorati-ruta i hennes marginal......: Skicka gärna en kod till en okunnig stackare härborta....

(om ni känner för det, alltså)
Tjoflöjt!

Ps. Jag väntar på svar från dessa administratörer: Knuff.se (Nyligen.se), Technorati.com, Twingly.se En knuffruta/twinglyruta skulle ändå inte sitta fel.

Photo page

UPPDATERING: Detta inlägg var visst så pass hett, att Nyligen.se-bloggen dagen efter publicerade detta inlägg, där de presenterar ett fint rss-flöde!

länkar till detta inlägg:

5 kommentarer:

Dag Selander sa...

Z: Du är på väg, snart hör vi "Heureka! Heureka!"

Hosanna sa...

Nu har jag iaf fått till "blogreactions" men inte är det snyggt och inte är det det jag vill ha men nu är jag trött :)

Tuves text fattade inte min lilla hjärna just nu.

Tuve sa...

Hosanna
Sorry, jag får försöka slipa min pedagogiska talang lite...

allt gott!

Hosanna sa...

Tuve; *fniss* tack...fast det är nog min hjärna som just nu är överfull ;)

Z; Det gick inte att lägga in html här så jag provar att slänga in det i bloggen *vänta*

Z sa...

Hosanna

Thanks, buddy! Fina fisken!

eXTReMe Tracker