26 nov. 2007

Blogspot är tydligen kräset med tillåtna feeds

Till er som undrar hur jag slutligen fick till min lista "Hitlänkat från andra bloggar (knuff.se)", där även namnen på bloggarna visas (inom parentes), så gjorde jag så att jag använde rss-en som Johan presenterar på nyligen.se , men Blogspot accepterar visst inte feeden bara rakt av, när man försöker göra ett inmatnings-sidelement ("Ogiltig feed"),

så jag fick bränna adressen först, på www.feedburner.com
(skrev in denna feed: http://knuff.se/rss/url/enklabloggen.blogspot.com för att omvandla)

Sedan blev visst Blogspot på bättre humör och accepterade den omvandlade feed-adressen som ett vanligt inmatnings-sidelement. Go figure.
Hoppas Johan på nyligen.se godkänner min metod, som verkar vara den enda just nu, för blogspot-are som AKUT och otåligt vill ha Hitlänkat-inmatningen.

UPPDATERING: Johan L berättar att man inte alls behöver feedbränna, utan det räcker med att lägga till ett snedstreck efter adressen, så godkänns den av Blogspot.

Photo source: http://www.freefoto.com/


5 kommentarer:

Z sa...

Johan
Aha! Got it

Dag Selander sa...

Så då blir MXp:s adress:
http://knuff.se/rss/url/missionxp.webblogg.se/

Då lägger jag in den, så kan alla se hur många som länkar till min bloggeka s/s MXp...

Hahaa 3 stycken senaste året Humor, Enkla Z!

Men det betyder att jag får skärpa mig och börja länka till alla så kanske det ger nåt napp, eller är det inte så jag måste tänka...

Tuve sa...

Dag
Jag tror du är helt rätt ute ;) Mer länkningar och korslänkningar.

Jag har dock upptäckt en rätt lustig grej. Jag har även en feed över de som technocrati menar har länkat till mig och den visar alla dem som jag har länkat till och som använder knuff.se's feedback-feed, om man nu får kalla den så...

Det tog ett tag innan jag insåg det, men fram tills dess så trodde jag att alla dessa länkat tillbaka till mig... Ibland är man naiv och optimistisk ;) Men det gladde mig så länge jag levde i den illusionen :D Dessutom kan jag ju skratta åt det nu i efterhand ;)

Allt gott!

Monica O Kolkman sa...

Jag har lyckats!
Vad stolt jag är över mig själv!
Tack för hjälpen Z och Johan Larsson!

Z sa...

Dag
jaså, ni webbloggare har också problem med feeden, och måste sätta till snedstreck? Hoppas Johan L skriver in detta i ett inlägg.
Tips: Skriv så här som rubrik till din länklista: "Länka till ett inlägg i min blogg så syns du här:"
så kanske du bättrar på numeräret.

Tuve
Technorati är onekligen übernoggranna med länkletandet.

Monica
Kollade genast Kyrksysters inlägg på din länklista!

eXTReMe Tracker