13 sep. 2007

Nu är det väl helt säkert kört?

Är jag fullständigt naiv? Med stort N?
Som fortfarande ibland ber för lilla Madeleine McCanns liv?
Vid det här laget är väl de ALLRA flesta övertygade om att hon är död.

Se'n finns det vissa galningar.....som undertecknad, som fortfarande hoppas att hon lever... Nåja.

I envis bön har jag lärt mig att inte ge upp. Om man ber tillräckligt länge. Men vid det här laget är det väl ändå kört?

Japp, man har svårt att glömma och att släppa vissa saker.

Men vem vet, det kanske finns någon läsare där ute som är lika konstig och envis som jag.....

Uppdatering:
Jag har aldrig haft så många läsare som idag, pga twinglande till en mycket frekventerad SvD-artikel.
Till dem som snubblat hit för första gången:
jag vill visa att bönen hjälper, åtminstone mot ensamheten, speciellt om man i afton vet att man ber samtidigt som många andra.

Bönen kan ofta kännas besvärlig och omtumlande (ett hårt jobb men värt varenda sekund!), men tänk på att ni inte är ensamma.

7 kommentarer:

kristin sa...

Min mamma broderade en tavla en gång med texten "Sluta aldrig önska. Sluta aldrig be. Sluta aldrig hoppas.Under kan ju ske"

Att vara konstig och envis är nog inte så dumt, för det är väl det som är liv och ger livsgnista.
Så jag hoppas att jag är lika galen som du :)

Z sa...

:)

Dag Selander sa...

Z: Super smart grepp! //D

Z sa...

Dag
Jag är dumdristig, men hoppas på att många börjar tro det "omöjliga". Vi kommer antagligen att bli besvikna om vi hör om hennes död ifall de hittar hennes kropp, men då har vi alla fall satsat lite.

Men vi kan åtminstone be att hon är i himlen eller för andra försvunna barn, att de återfinns

Dag Selander sa...

Z: :-) Amen Inte alls dumdristigt. Helt rätt. Delar din bön.

Hosanna sa...

Åh...här är en till som tror på bönens kraft och att våga satsa lite...

Z sa...

Välkommen, Hosanna!
:)

eXTReMe Tracker