30 sep. 2007

Vägrar byta design

Måndag morgon....
.
Det känns som om man ville spela Fats Dominos Blue Monday för er men jag har lovat bl a Johan att inte sätta in så många youtubefilmer utan försöka skriva någon vettig text idag, så det får väl vara......

Jag tror jag har fixat en grej för oss envisa blogspot-are; har hittat en senaste kommentarer-funktion.....suck, har kämpat en del med detta och klistrat in diverse koder, ändrat, ändrat uppåt väggarna fel, få se nu..... ;)

Varför vill jag inte byta från blogspot? Jo, för jag har ännu inte hittat någon annan blogg-site som tillåter användaren att ha olika typsnitt här och där, olika färger på olika bokstäver, och framför allt: Slippa diverse emblem och mönster på sidan.
Visst, om man framför allt vill skriva text, är det snyggt, men för den som vill sätta in en massa bilder, kan det kännas som "tårta på tårta" med alla streck, ramar, emblem, figurer till.

Varje inlägg får gärna ha sitt eget utseende. :)

Så varsågoda och debattera på gamla inlägg: De andra läsarna kommer att hitta era kommentarer :)

Ps. Dagens bild:
Lilla Thérèse av Jesusbarnet, karmelitiskt helgon, firas i katolska kyrkan 1 oktober

6 kommentarer:

Charlotte Therese sa...

Z,

Kan du skicka mig den koden så jag kan anpassa den för min blogg - vill också ha in "senaste kommentarer" - och har inte lyckats hitta koden - trots att jag "klippt och klistrat" flera gånger!

Det går bra att skicka den i ett mail - eller i ett inlägg nånstans så kan jag radera den sen.

Skönt att det inte blir så mycket You tube videor framöver - jag går in här och läser varje dag - men videorna gjorde det ofta svårt att få upp sidan. Har ett mycket trögt så kallat "bredband"...

Vägrar också byta design! :-)

Charlotte

Petrus sa...

Ett tips funkar visserligen bara för bloggägaren, det går att köra e-post avisering.

Charlotte Therese sa...

Z,

Tack - det gick som smort!

Det enda jag inte har lyckats ändra är att rubrikerna bara visas med engelska bokstäver... D.v.s. det övriga faller bort.

Charlotte

Charlotte Therese sa...

Hm...

"Som smort" var kanske att ta i en aning.

Har krånglat med detaljerna ett tag nu.

Lyckas inte få texten att börja med samma avstånd som under de andra rubrikerna - alltså mer till vänster - det hamnar nu närmare mitten och tar mer plats i spalten.

Vet du eller någon annan vad man ska ändra?

Charlotte

Charlotte Therese sa...

Efter lite mer joxande så funkade det att justera det jag frågade om senast.

Det enda som är kvar att ev. fixa är att den inte klarar av svenska bokstäver och att alla rubriker börjar med liten bokstav.

Men det är ju petitesser i sammanhanget...

Charlotte

z sa...

Tuve

Tack! Nu begriper jag :)

eXTReMe Tracker