29 okt. 2007

Dagens outfit: pilgrimsdress

Varsågod: En pausbild till alla läsare som blir trötta och stressade bara de hör ordet "modeblogg".

"Ur djupen ropar jag till dig, Herre. Herre, hör min röst. Låt dina öron akta på mina böner.

Om du, Herre, vill tillräkna missgärningar, Herre, vem kan då bestå?
Dock, hos dig är ju förlåtelse, på det att man må frukta dig.

Jag väntar efter Herren, min själ väntar, och jag hoppas på hans ord.
Min själ väntar efter Herren mer än väktarna efter morgonen, ja, mer än väktarna efter morgonen.

Hoppas på Herren, Israel, ty hos Herren finns nåd, och väldig är den frälsning som finns hos honom. Och han skall förlossa Israel från alla dess missgärningar."

5 kommentarer:

Rudie sa...

så vackra ord!
Det står: "Jag väntar efter Herren, min själ väntar, ock jag hoppas på hans ord."
Är det David som skriver dette? Som ventar på Messias!

Jag känte faktisk jag blev trött ock stressad bare av det lille ordet modeblogg du skrev :P
klosteret kallar på mig...

Z sa...

Rudie
Ja, eller hur?

Egentligen är nog de som skriver modeblogg ganska snälla, det är bara det att signalerna som sänds ut med ordet 'modeblogg' är tomma, så man blir rädd.

Psaltaren 130, tror jag att bönen kommer från. Bes oftast på Alla själars dag.

Tillsammans med orden:
"Låt dem få se det eviga ljuset"

Z sa...

Sara Tack!
Skummade igenom killens resonemang och ska läsa nogrannare ikväll. Han har verkligen tänkt.

Rudie sa...

Z
Dom med modeblogar är säkert snälla.
Jag har varit mycket mer motebevist själv. För jag fick barn. Särskilt då jag bodde i Stockholm. Fixade håret hos kändis-frisör (men han är den beste frisören jag har haft)ock brukte märkeskläder. (Fillipa K. var det jag gillade mest) Nogran med rätt märke på smink osv.
Trente aerobicks nesten varje dag, ock var opptagen av mig, mig ock mig.
Det ble svårt den förste tiden jag fick barn. Sunniva krevde mig hela dygnet, ock jag räknade ut hur många dagar det var till hon blev arton :)
Men nu tycker jag det är roligare att handla kläder åt henne, ock pyssla om henne enn mig själva.
Jag har blivit en gammal tant, jag kan bara innrömme det.
Nu tycker jag om salmer ock slikt, ock blir stressad av bara att höre om mote.

Hosanna sa...

Tack!

eXTReMe Tracker