28 dec. 2007

Mellandagen...

....fastän jag varken har tid eller fantasi-modulator framme idag, så kan jag inte låta bli att skriva....
....Två tips:

1. JoshuaTree har fattat hela galoppen, i sitt inlägg "Alla har något att dölja". Rekommenderar speciellt tredje stycket. Saxar:

"......med det som prejudikat borde det vara fullt möjligt för mig att anklaga vem som helst för stöld för att sedan få fri tillgång till dennes hem, med polisens goda minne, så att jag i godan ro kan snoka runt där bäst jag vill. Hoppsan, jag hittade inget som var mitt. Jag hade visst fel...."

Han beklagar sig med rätta över den nya lagen om ännu mer polisövervakning på nätet.
Att stifta lagar utan minsta konsekvensanalys under juletider då folk ändå inte har tid att reagera....Vet hut...vet sjufalt hut.

2. Hosanna talar om ett kärt ämne: Dopet
Hon ställer frågor som åtminstone jag, ofta grubblar över:

"Om nu alla som tar emot Jesus blir Guds barn, varför då akut-döpa döende barn?
Skulle de inte räknas annars eller?
Att ta emot Jesus, behöver det vara en aktiv och vuxen handling?"

ja, svara på det, den som kan.....

Gott nytt Nådens år 2008 på er !

2 kommentarer:

Charisma sa...

GOTT NYTT ÅR!

Greenchili sa...

Gott Slut och Gott Nytt År min vän :)

eXTReMe Tracker