14 juni 2007

Madeleine Peyroux + Pink Floyd => 8 min. sommarbris





Medan jag mediterar över hur jag ska förklara
fotonernas luriga beteende från förra inlägget,
kan jag nämna: TVÅ LÅTAR I SAMMA TAKT.
Idag handlar det om en mjuk swingbeat.

Börjar med den äldsta

Låt : SAN TROPEZ, Album: Meddle, Artister: PINK FLOYD
-
När man lyssnar på San Tropez, kan man liksom höra havets
brus och tänka sig en aprikosfärgad solnedgång. På slutet
spelas ett harmoniskt pianosolo. Vet inte vem som sjunger
så milt men gissar på försiktiga David Gilmour.
-
-
Låt: DON'T WAIT TOO LONG Album: Careless Love,
Artist: MADELEINE PEYROUX
Denna sångerska är aktuell, och spelar gärna i Sverige En klassisk
röst som påminner om Dinah Washingtons, och ett ljuvligt
band/orkester med en effektfull 50-talsgitarr. Framför allt skapar
hennes sång en sommarbriskänsla.


Diggar man den ena av sångerna, kan man snarast njuta
av den andra också. En lågmäld kontrabasist ger mysfaktor
i båda fallen.

2 kommentarer:

Natta sa...

jag har kläder som visar midjan men de ska egentligen inte göra det. Man får själv pyssla och hitta på hur man ska bära plagget. orka vara enformig.
eh vad för kommentar om statistik? :S jag hatar vetenskap och filosofi

Z sa...

Tips om statistik
Skriv om hur många på sta'n du tror klär sig själva/går till stylist/tar råd från frugan etc.
Det låter väl kul?

eXTReMe Tracker