16 jan. 2008

Nu kanske Johan slipper äta upp sina jeans...

Johan S kommenterar hos Aletheia (under en diskussion om vem som blir republikanernas presidentkandidat i USA-valet i år) om att han inte tror på Huckabees avancemang:

"Om Huckabee står som slutsegrare, så ska jag äta upp mina slitna jeans med lönnsirap på ;)"

Det blev i alla fall aspiranten Mitt Romney som drog det längsta strået i sin hemstat Michigan, en delseger. Själv tror jag fortfarande lite på Huckabee, men lovade lyckligtvis inte förtäring av skor eller byxor vid eventuell förlust. Känner just nu lättnad.

Förresten: Efter 14 år: Gymnasieläraren i engelska är fortfarande skyldig mig och några polare: en sko, efter att vi dividerat om en övningsuppgift; "Om det står som ni säger i facit.....ja....då vet jag inte....då...ÄTER JAG UPP MIN SKO!"

UPPDATERING: Speciellt nu när Kaplansgården påpekat att Mike Huckabee är för dödsstraff, vill jag understryka att jag inte vill se honom som USAs president, men att jag tror att han har stor chans.

DN
Sydsvenskan

På bilden: en antik valurna
Picture source: http://www.atheneus.de/

7 kommentarer:

Kaplansgården sa...

Själv måste jag säga att Huckabee inte känns så bra, med tanke på hans syn på dödsstraffet. I en intervju, skröt han med antalet dödsdömda som fått gå sitt öde till mötes under hans tid som guvernör.

Z sa...

Kaplansgården
jag formulerade mig nog lite fel och speciellt nu när du berättar ska jag förklara:
Han är inte min favorit, men jag tror att han har stor chans att vinna, för att folk varken kommer att rösta på en kvinna eller en färgad (Hillary, Obama)

Johan Stenberg sa...

Vi skulle kanske kampanja lite på våra respektive bloggar.
Om du kampanjar för Hillary Clinton så kan jag kampanja för John McCain. :-)

Johan Stenberg sa...

:-)
Kallberg verkar säker på sin sak.

Hade Huckabee vunnit i Sydkarolina så hade jag kanske börjat jämföra priser på lönnsirap i affärerna nu. Men om han inte vann i SC, hur skall han då kunna vinna någonstans över huvud taget?

Nej, jag hoppas för Iraks skull att det blir JM som efterträder GWB.

Z sa...

Fast efter idag blir det nog McCain eller Obama...

Johan Stenberg sa...

Ja, det verkar så!
Jag håller fast vid mitt ursprungstips (och förhoppning) att McCain tar hem hela konkarongen. Och om Obama nomineras av demokraterna så blir det ju en enkel match för McCain.

Så trots att jag gillar Hillary Clinton 1000 ggr bättre än Obama så hoppas jag att pratkvarnen Obama vinner demokraternas nominering, eftersom han är för kass för att kunna vinna över McCain.

Z sa...

Positivt om McCain: Hörde att han visst var en riktig hjälte när han var fånge i ett läger i Vietnam. När de skulle släppa honom vägrade han gå, eftersom han bestämt sig för att vara kvar tills hans kompisar, medfångarna, också skulle släppas! Om detta är sant, har han tungt stöd!

(hittar en del kritik mot storyn på google, synd att man inte kan få lite officiell info)

eXTReMe Tracker