20 nov. 2008

Balans i mina blog headlines?


Johan S ger en liten tankeställare med sitt inlägg om jämställdhet på tidningars hemsidor och bloggar. Jag räknade lite på min blog headlines-lista, dvs den som visar de senaste inläggen hos några frekvent uppdaterade bloggar jag länkar till.

Av 22 nuvarande element, är det......åtta....som har minst en kvinnlig écrivain. Hyfsat? Två tjejer till, kanske?

Värre är det med listan som har rubriken "Intressant", dvs min blogroll: Av 43 blogglänkar, går 13 st till kvinnliga skribenter.....hm.....

Har ni några tips på vassa kvinnliga bloggers? Gärna med följande teman: Kristendom, vetenskap, musik, humor, miljö- och klimat..... Kommer inte acceptera någon modeblogg, om man uttrycker det milt.... ;)

3 kommentarer:

Charlotte Therese sa...

Det går ju också att länka oftare till dem man redan känner till...

Och sen räkna antalet länkar till kvinnliga bloggare, inte antal kvinnliga bloggare.

Om du nu inte skulle hitta en massa fantastiska nya kvinnliga bloggare som ingen av oss andra redan har hittat än.

Har förresten tänkt på en sak ett tag - att kristna bloggare borde länka mer till varandra. På så sätt hamnar våra bloggar högre upp i statistiken och hittas lättare av nya läsare...

Tycker att det mest twinglas på kristna bloggar numera. Tidigare länkades det mer till varandra.

Charlotte Therese sa...

Naturligtvis menade jag länkande till bra kristna bloggar... :-)

Det länkas sällan till dem jämfört med hur ofta sekuklära bloggar länkas (i allmänhet).

De kan få 20-30 länkar i veckan, och kommer därmed mycket högre upp i bloggstatistiken än kristna bloggar, med få undantag (såna som har över 1.000 besökare om dagen).

Åsa sa...

Jag är en kvinna och jag bloggar. Ytterst sällan om kläder. //Åsa

eXTReMe Tracker