14 mars 2008

En ball insändare

Tidningen Metros insändarsida kan göra mig pigg av skratt, redan på pendelbussen då klockan visar ruskigt bittida. Känner mig förpliktigad att visa upp ett guldkorn, saxat ur dagens tidning
Från signaturen 'Magnus':

" Fartkamerorna hör hemma i en diktatur
Vad #&*%* har hänt med Sverige och svenska folket?
Är det bara jag som kan se att vi bor i en diktatur? Till exempel när de s*&%# kamerorna längs vägarna sattes upp så var det med motiveringen att det skulle rädda liv och inte dra in en massa pengar till staten, vem som nu trodde på det.

Jag är inte negativ till dem tro inte det; de är bra på ställen där olyckor kan hända, så att man saktar ner.

Men när de sätter upp kameror i tätort och på ställen där trafikolyckor aldrig har inträffat, då börjar det bli av en enda anledning och det är att suga näringen ur vanliga arbetare som inte alltid kan hålla hastigheten av olika anledningar på väg till eller från jobbet.

De enda som jag vill ha kommentarer ifrån är bilister och inte från tåsvettsindiander som åker buss och tåg. Skål! "

Photo credit: freefoto.com

2 kommentarer:

Pekka S sa...

Insändarsidorna är de första jag läser på morgonen. De är ofta roliga och intressanta, vilket Magnus är ett fint bevis på! Kippis! :)

Z sa...

Det är nästan så man får för sig att de, mitt i all upprördhet, har komisk distans till sig själva. Egészségedre :)

eXTReMe Tracker